Text from www.legalsupport.lv
Pēdējā laikā nestabilās ekonomikas dēļ, praktiski katrā darbības sfērā, par aktuālu problēmu ir kļuvuši parādi. Bieži vien, to pašu iemeslu dēļ, parādnieki kļūst maksātnespējīgi vēl pirms kreditors uzsāk rīkoties saistībā ar parādu piedziņu. Tas ir arī saprotams: kreditori – aizņemti ar saviem pašreizējiem darbiem, cilvēki – vienkārši fiziski nespēj nodarboties ar papildus lietām, kas, tā teikt, nebija ieplānotas. Pieņemami ir arī tas, ka trūkst zināšanu niansēs, kas saistītas ar šo jautājumu.
Izdevīgākā pozīcijā, protams, vienmēr ir tas, kurš laikus ir padomājis par dažādiem lietu iznākuma variantiem un ir izstrādājis atbilstošu politiku jautājumā par to, kā novērst parādu rašanos un kā cīnīties ar parādniekiem. Bet, ja tā nav, ko darīt? Rīkoties- uzreiz un tagad! KAUT KĀ gaidīšana beigu beigās var maksāt pārāk dārgi.
Jebkurš uzņēmējs zina, ka biznesā veiksme ir atkarīga no naudas apgrozījuma. Bet, ja nauda “nogulsnējas” debitoru kabatās, tad uzņēmuma attīstībai pietrūkst naudas, un, sliktākajā gadījumā, pats kreditors var kļūt par debitoru citam partnerim vai finanšu iestādei. Īsāk sākot, sauksim minēto procesu par sniega bumbu un katrs pats var “uzzīmēt” iespējamo ainu par to, kas notiks ar to tālāk.
Ko ar šo visu mēs gribējām pateikt?
1. Vēl pirms darījuma slēgšanas var novērst iespējamās nākotnes problēmas, piemēram, sagatavot līgumu, kurš reāli aizsargās biznesu.
2. Pirms uzticies – pārbaudi. Runa ir par uzticību partnerim.
3. Reaģēt nekavējoties, ja pārkāpts norunātais rēķinu apmaksas termiņš.
Kā sastādīt “pareizu” līgumu;
Kā pārbaudīt partnera uzticamību;
Kā rīkoties, ja parādījies parādnieks jautājiet Legal Support.